Analytické nástroje používané  k optimalizaci webu pro vyhledávání  (SEO)

V souvislosti s provozem (přinejmenším komerčních) webových stránek by mělo být standardem nastavit a používat některé nástroje pro sledování a vyhodnocování provozu na webových stránkách. V rámci optimalizace pro vyhledávání nebo využití PPC reklamních kampaní je to naprosto nezbytné vzhledem k nutnosti měřit výsledky SEO úprav či efektivity reklamních kampaní.

Google Search Console (GSC)

Google Search Console (GSC) je velmi efektivní nástroj, který měří přístupy na webový server z Google vyhledávání. V nástroji se dozvíme, kolikrát byl náš web zobrazen, kolik procent vyhledávajících prokliklo na náš web atd. Ve větším detailu uvidíme i pro jaká klíčová slova či na jaké webová stránky návštěvník z vyhledávacího dotazu přišel. To ním pomáhá ověřit správnost výběru klíčových slov či úprav webových stránek. Dále nám umožňuje tento nástroj jednoduše odeslat do Google požadavek na indexaci nových či upravených stránek, která obvykle trvá v řádu jednotek hodin, za normálních okolností mluvíme až o týdnech, než Google zjistí, že přibyly nové stránky nebo došlo k úpravě stávajících. V neposlední řadě nám GSC poskytne přehled stránek, které odkazují na náš web a prolinkování v rámci vlastních webových stránek.

Google Analytics (GA)

Zatímco GSC poskytuje bohaté informace související pouze s vyhledáváním na Google, nástroj Google Analytics (GA) rozšiřuje informace na publikum přicházejícím z jakéhokoliv zdroje včetně reklamních odkazů. Upřesňuje nejen zdroje (weby, sociální sítě, přímá návštěva stránky atd.) ale i demografii návštěvníků webu (věk, pohlaví, lokalita atd.). Dále sleduje chování návštěvníka na webu, jak web prochází, jak dlouho stránky čte nebo jak rychle web opustí. Pro weby z oblasti e-commerce dokáže sledovat i další faktory a parametry související s nákupním chováním zákazníka. Systém Google Analytics umožňuje připravit pravidelné reporty pro oblasti a metriky, které jsou důležité pro provozovatele konkrétního webu.

Collabim, Ahrefs, Marketing Miner

Další skupinou jsou nástroje, které pomáhají a do jisté míry automatizují samotnou analytickou práci v oblasti SEO. Každý nástroj pokrývá určité oblasti s různou mírou detailu, z velké části se překrývají, takže jejich využití závisí na osobních preferencích a potřebách. Hlavní oblasti, které pokrývají jsou především analýza klíčových slov, analýza zpětných odkazů, základní on-page analytika a doporučení k SEO úpravám, analýza konkurence včetně pravidelného reportingu. Výsledkem je objektivní měření/tracking  provedených SEO úprav a jejich vlivu na výsledky webové stránky (obvykle v kombinaci s GSC/GA).

Kontaktujte nás kdykoliv pomocí poptávkového formuláře nebo na těchto kontaktech:

email:  poptavka@seo-pro.cz (kdykoliv)
telefon: + 420 606 677 077 (Pondělí - Pátek : 8:00 - 17:00)

Spojte se s námi. Jsme tu pro vás...